Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC6133106   Iniciació al full de càlcul
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Primària-Secundària
  
   1/6/2024 - 24/6/2024 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació Aprenonline
  
  
  
Tipus activitat   13AO Iniciació al full de càlcul
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/06/2024
  
Cost matrícula (Euros)   55
  
Descripció i   Metodologia:   S'aprendrà a utilitzar el full de càlcul
S'aprendrà a crear activitats interactives per l'alumnat
S'aprendrà a com ensenyar utilitzar el full de càlcul dins àrees com matemàtiques, tecnologia, física o química
En un curs moodle es van proposant una sèrie d’activitats per a fer amb un full de càlcul, ja sigui Excel o calc. L’alumnat ho va fent i penjant a la plataforma per tal que el formador en vagi fent un seguiment i avaluació contínua.
Un full de càlcul ens ajuda a l’activitat docent en tres aspectes; el control d’avaluació de diferents activitats, l’aprenentatge per part de l’alumnat, ja sigui de cicle superior, d’ESO, batxillerat o alguns cicles d’FP per a poder fer càlculs i altres operacions amb un full de càlcul, i també perquè es poden programa diferents activitats didàctiques amb els diferents funcions d’un full de càlcul.
La formació serà a distància i asincrònica.
Metodologia: Dins de la plataforma Moodle, hi ha una part teòrica, ja sigui en text, vídeos, enllaços, imatges… que el participant haurà de llegir, mirar, escoltar… Tot seguit hi ha una sèrie d’activitats, on el participant contestarà segons el que se li demani, pot ser una reflexió, una pràctica, una imatge, un filmet…
Trobareu més informació a:
https://aprenonline.org/cursos/013-iniciacio-al-full-de-calcul/
  
Objectius   Objectiu principal
Descobrir el full de càlcul com a eina molt enriquidora en l'aprenentatge.

Objectius específics
Aprendre a ensenyar el full de càlcul
Proposar l'ús del full de càlcul en diferents àrees
Aprendre a crear activitats interactives.
Instal·lar-se el LibreOffice
Reconèixer la interfície de programació
Veure com funcionen els diferents fulls
Comprendre la tridimensionalitat del programa.
Saber crear una suma de diferents maneres al full de càlcul
Saber arrodonir
Saber crear les funcions matemàtiques bàsiques.
Saber com es calcula la mitjana aritmètica.
Saber crear diagrames bàsics.
Conèixer la funció ALEANTRE i les seves possibilitats.
Saber com s'imprimeix un full de càlcul.
Conèixer la funció condicional.
Dominar les funcions de data.
Saber fer una consulta
Crear percentatges
Conèixer les funcions MAX i MIN
  
Continguts   Tema 1:
Instal·lació del Libreoffice.org,
Interfície del programa,
Els diversos fulls, interacció entre fulls.
Les 3 dimensions del programa

Tema 2:
Suma, Arrodoniment
Funcions matemàtiques bàsiques, resta, producte i divisió
Funcions estadístiques bàsiques, mitjana aritmètica

Tema 3:
Diagrames bàsics
ALEANTRE
Impressió
Funció Si

Tema 4:
Funcions de data
Consulta, Percentatges
MAX i MIN

Tema 5:
Elaboració d’un projecte.
  
Formador/a   Carles HIerro Arqués
  
Avaluació   Les activitats que haurà de fer correctament són:
Instal·lació el LibreOffice
Reconèixer la interfície i fer una captura de pantalla.

Sobre els diferents fulls
Una suma
Un arrodoniment
Una multiplicació
Una resta
Una divisió
la mitjana aritmètica d'unes dades concretes
Aplicació d'ALEANTRE
Una impressió en PDF
Crear una funció condicional.
Inserir dates i altres magnituds relacionades
Una consulta
Càlcul de diferents percentatges
Funcions MAX i MIN
La persona formadora valorarà si han estat ben elaborades les tasques, i si veu que no ho estan o no són del tot correctes, proposarà les millores necessàries. Per superar el curs haurà de ser tot correcte i amb les millores aplicades.
  
Requisits de  certificació   Haver fet totes les activitats de forma satisfactòria.
Haver contestat l'enquesta final de valoració.
  
E-mail   info@aprenonline.org
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 17/04/2024 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).